torsdag 19 april 2012

Österlens-vindar.
Det är lite märkligt vad det skiljer sig hur man tänker om vädret beroende på var man bor. Här vid havet så är första tanken hur många grader varmt, den tanken är snarlik den i Eksjö, fast då kunde det även vara hur kallt det är vid denna tid på året. Sedan är det från vilket håll blåser det i dag? obs. inte om det blåser. Från vilket håll och hur mycket det blåser. Vindstilla är det ibland men inte så ofta. Oftast blåser det nord-västlig vind och då är det lä nere vid havet och alldeles lugnt. Men nu några dagar har det varit en syd-östlig vind och då är den kall och om det blåser ordentligt, så blir det  stora vågor på havet och gäss på vågorna. Då har jag dubbla tröjor, mössa och vantar, sedan kan jag njuta även av detta. Lisa (min hund) badar i alla väder. Hon har nog varit en isbjörn i ett tidigare liv. Vi har tre "väderkvarnar" som mitt barnbarn Simone kallar vindkraftverken  på åkern här bredvid och på dem ser jag vilket håll som vinden blåser på morgonen på väg ner till havet och min Qi-gong.

6 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du fått ihop älskling! Jag har maskrosen som bryter genom asfalten på G!

    SvaraRadera
  2. Kul att följa även dig i en blogg nu! Det verkar inte som man kan skriva anonyma kommentarer, det finns en speciell inställning för det någonstans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt roligt, lite mer som en dagbok. du vet inte hur jag ska kunna ändra så att det går att kommentera anonymt.

      Radera
    2. Du går in på Inställningar och Kommentarer. Där kan man välja vilka som kan skriva kommentarer, välj alla. Man kan ta bort det där lösenordet också (Ordkontroll) också om man vill men då kan det komma en del skräppost.

      Radera