måndag 26 november 2012


Sea, Rocks, Gulls III Gicleetryck av Robert Jones
Veckans ord : Stäng om dig, Det är viktigt att inte vara för öppen och släppa in allt och alla som kommer i vår väg. Om vi är för öppna så tar vi till oss hur andra människor mår och så mår vi dåligt men vet inte varför. Det kostar oss så mycket onödig energi när vi inte stänger om oss. Vi hjälper ingen genom att må lika dåligt som personen vi träffar gör. En mycket enkelt sätt att stänga om oss är att ta på sig en cape med luva och dra upp ett blixtlås hela vägen framtill.


Päron.
Jag köpte päron i ett stånd utefter vägen, till ett mycket vettigt pris.
Nu har jag provat att lägga in ingefärspäron, har inte smakat dom ännu, jag tror att jag har ätit sådana päron  när jag var liten, det lät gott,  så det kommer ett utlåtande nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Hej Ann-Christin! Det är så sant det du säger. Det är inte lätt att "stänga av" men vi måste. Hur ska man kunna hjälpa någon enda människa om man inte mår bra själv? Jag brukar "stänga om mig" genom att under min promenad sätta på mig hörlurarna och lyssna på den musik jag älskar.P.S. Hoppas att dina ingefärspäron blev lika goda som dom du åt när du var liten...recept tack! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej !! Päronen blev nog rätt likt i smaken som jag minns. Recept kommer. Det är viktigt att stänga när man är bland mycket folk också, för att inte få andras känslor. Ta hand om dig-

    SvaraRadera